Mistakes are the usual bridge between inexperience and wisdom.

Uczymy się poprzez refleksję

„Wnioski nie są wyciągnięte, dopóki nie nastąpiła zmiana w zachowaniu, procedurze lub działaniu.” – George S. Patton

Wykorzystanie gier w biznesie staje się coraz bardziej popularne, szczególnie w kontekście szkoleń i rozwijania kompetencji pracowników. Gry i symulacje oferują unikalne możliwości, które pozwalają na naukę poprzez doświadczenie, co jest szczególnie istotne w obszarze zarządzania zasobami zespołu (CRM – Crew Resource Management).

 

Written By
Andrzej Górnicki

W każdej organizacji istnieje różnica między tym, jak wyobrażamy sobie wykonywanie pracy, a tym, jak ta praca wygląda w rzeczywistości. W świecie bezpieczeństwa i zarządzania zespołem mówi się o tym wprost: WAI (Work As Imagined) kontra WAD (Work As Done).

Written By
Andrzej Górnicki

5 zasad HOP – jak lepiej rozumieć błędy i ludzi w organizacji

Human & Organizational Performance (HOP) to podejście, które zmienia sposób, w jaki patrzymy na błędy w pracy i na zarządzanie bezpieczeństwem. Zamiast pytać „kto zawinił?”, HOP skupia się na tym, jak system, kultura i warunki pracy wpływają na działania ludzi.

Written By
Andrzej Górnicki

W świecie przywództwa wciąż pokutuje przekonanie, że lider powinien mieć wszystkie odpowiedzi. Edgar Schein, legendarny profesor MIT, w swojej przełomowej książce „Humble Inquiry: The Gentle Art of Asking Instead of Telling” burzy ten obraz.

Written By
Andrzej Górnicki

Większość organizacji analizuje błędy dopiero po fakcie (post-mortem). A co, gdyby odwrócić podejście i jeszcze przed startem projektu zapytać: „dlaczego to mogło się nie udać?”

Written By
Andrzej Górnickie

W tradycyjnych modelach bezpieczeństwa analiza zdarzeń i błędów skupiała się na znalezieniu winnego i wskazaniu naruszonej procedury. Dziś wiemy, że takie podejście nie sprzyja uczeniu się. Jak zauważa Todd Conklin:
„Ludzie nie są problemem do rozwiązania, ale źródłem wiedzy, które trzeba zrozumieć.”

 

Written By
Andrzej Górnicki

Czy w środowiskach wysokiego ryzyka ślepe posłuszeństwo to zaleta?  Wręcz przeciwnie. Najskuteczniejsze zespoły — od lotnictwa po siły specjalne — systemowo zachęcają do kwestionowania decyzji lidera. Jak to działa? Poznaj mechanizm CRM, który buduje zaufanie, pełną świadomość sytuacyjną i podejmowanie decyzji opartych na kolektywnej inteligencji, a nie ego

Written By
Andrzej Górnicki Bell

Dryf organizacyjny jest potężną, cichą siłą działającą w każdej firmie. Stanowi on powolne odejście od formalnych procedur na rzecz nieformalnych skrótów i adaptacji. Każdy lider staje przed jednym kluczowym pytaniem: Jak mierzyć dryf organizacyjny?

Written By
Andrzej Górnicki

Służby publiczne stoją przed nową rzeczywistością. Niestabilność gospodarcza, pandemie i konflikty wystawiają systemy ratownicze na próbę jak nigdy dotąd. Standardowe procedury i indywidualna wiedza specjalistyczna mają kluczowe znaczenie, ale nie są już wystarczające. W chaosie kryzysu różnica między dobrą a doskonałą reakcją leży w czynnikach ludzkich: komunikacji, pracy zespołowej i przywództwie.

Written By
Andrzej Górnicki

W dynamicznie rozwijającym się globalnym sektorze offshore, zwłaszcza w krajach gdzie rodzime ustawodawstwo dopiero nadąża za technologicznym wyścigiem, najnowsza wersja  IMCA D014 Rev. 3.3  nie tylko wyznacza techniczne minimum, ale także, co niezwykle istotne, wielokrotnie i wprost porusza kwestie czynników ludzkich, które są fundamentalne dla nowoczesnego zarządzania bezpieczeństwem

Written By
Andrzej Górnicki prowadzący Szkolenie CRM dla zespołów

Kulturowy archetyp, podsycany przez filmy i literaturę biznesową, każe nam wierzyć, że siła przywództwa leży w  autorytecie i doskonałości. Jednak w rzeczywistości, szczególnie w środowiskach wymagających najwyższej wydajności i współpracy, ten model okazuje się niebezpieczną iluzją. Prawdziwa siła tkwi bowiem w strategicznej „pokorności” – odwadze przywódcy do okazania własnej niedoskonałości. To właśnie poprzez akt pokory, przyznania się do błędu czy niewiedzy, buduje się fundamenty zespołów, które są nie tylko wydajne, ale i odporne.

Written By
Andrzej Górnicki prowadzący Szkolenie CRM dla zespołów

Bezpieczeństwo Psychologiczne i Kultura sprawiedliwego traktowania w budowaniu kultury bezpieczeństwa.

Zbieram myśli…proszę czekać 🙂

Written By
laptop dairy